ماررو دنبال کنید :

رئیس اینستاگرام | ربات اینستاگرام

چطور در اینستاگرام به مخاطب هدفم دست پیدا کنم ؟

چطور در اینستاگرام به مخاطب هدفم دست پیدا کنم ؟

چطور در اینستاگرام به مخاطب هدفم دست پیدا کنم ؟ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

خب طبیعتا هدف هر کسب و کاری از فعالیت در شبکه های اجتماعی اینه که بتونه پست هایی که منتشر می کنه رو به گوش مخاطب هدفش برسونه و برای این کار حتما باید درک درستی از مخاطب هدفش داشته باشه , در ادامه می خواهیم درباره نحوه شناخت مخاطب هدف و دسترسی به اون صحبت کنیم .

مخاطب هدفتون رو بشناسید

جامعه هدف به مجموعه افرادی گفته می شود که شما قصد فروش محصول و یا ارائه خدمات به آن ها دارید . مخاطب هدف شما باید فررد یا افرادی باشند که اختمال دارد که به محصول و یا خدمات شما علاقمند باشند.

قطعا شناخت صحیح مخاطبین هدف به تحقیق و تخصص احتیاج دارد ولی در مرحله اولیه می توانید با بررسی و شناخت چند تن از مشتریان خود یا رقبای خودتون مخاطبین هدفتون رو تا حدودی پیدا کنید , البته این روش فقط برای کسب و کارهایی جوابگو است که رقیب یا رقبایی در فضای اینستاگرام داششته باشند .

این شناخت باید شامل تمام ویژگی های جمعیت شناسی آنان باشد و هر یک از آنان را باید نماینده یک دسته از مشتریان کسب و کارمون در نظر بگیریم , این ویژگی ها شامل جنسیت , محل زندگی , ساعات استفاده از اینستاگرام , صفات اخلاقی , نحوه میزان تعاملات با دیگر صفحه های اینستاگرام و ... می شود.

  • برای این کار ابتدا یک اکانت اینستاگرام جدید برای آنالیز مشتریان رقبا ایجاد کنید .
  • سپس وارد صفحه اینستاگرام رقباتون بشید و وارد چند تا از پستاشون بشید.
  • روی عدد تعداد لایک های پست ها کلیک کنید , تا افرادی که اون پست خاص رو لایک کردند نمایش داده بشه .
  • به صورت رندم تعدای از اونا که صفحشون پایلیک است رو فالو کنید.
  • به صورت روزانه و هر چند ساعت یک بار تب  لایک را از پایین صفحه انتخاب کنید و وارد بخش Following بشید .

با رصد دنبال کنندگان صفحه های رقباتون به صورت مداوم به راحتی می تونید به اطلاعات جالبی در مورد مخاطبان و هدفشان دست پیدا کنید , به طور مثال اینکه معمولا در چه ساعاتی از روز از اینستاگرام استفاده می کنند , یا چه صفحه هایی رو در اینستاگرام دنبال می کنند , در کدام منطقه زندگی می کنند , به چه موضوعاتی علامند هستند و ... .  کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود در اینستاگرام را شروع کرده اند با این کار می تونن که جامعه هدفشون رو راحت تر و بر اساس مخاطبین رقباشون انتخاب کنند .

 

:

نکات و تکنیک های اینستاگرام

Press enter to search
Press enter to search